LOGIN: HASLO:








Stanisław Górski - produkty i usługi dla branży gołębiarskiej
Trening

2002-05-17  Christoph Lubich
................................................................................................................................
Trening jest ważny dla dobrego funkcjonowania serca, górnych dróg oddechowych i muskulatury u gołębi. Przez codzienny trening wokół gołębnika jak również przez prywatne loty z odległości 20km, wyrabiamy u wdowców i wdów przed pierwszym lotem konkursowym krótko przed metą, oderwanie się z grupy.
Jest to ważne ponieważ gołębie, które przelecą metę niestety muszą zawrócić, a to wiąże się z utratą cennego czasu lub konkursu. Dlatego wielu hodowców wypuszcza swoje gołębie z różnych stron, aby gołębie już 20 km wokół mety miały wyrobioną orientację końcową. Przy starcie gołębie stosują w pierwszej fazie lotu lub nad miejscem wypuszczenia orientację zwaną pilotowaniem, polegającą na znalezieniu gołębnika. Następnie orientację kierunkową (podczas właściwego lotu) polegającą na wykorzystaniu innych informacji o położeniu gołębnika. Więcej na ten temat znajdziesz w broszurce Łączenie w pary dające sukces. Holendrzy wywożą gołębie nawet na 50 km od gołębnika w każdą środę tygodnia podczas lotów.
Głównym zadaniem treningu jest również wyrobienie u gołębi znajomości zasad stosowanej metody lotowania, zwłaszcza u wdowców rocznych, którzy dopiero są w pierwszej klasie szkoły lotowej. Właśnie roczne wdowce jeszcze w pełni nie wiedzą, że na nich w ich celi gniazdowej czeka samiczka po każdym locie. Jest to jedna z form motywacji naszych lotników. Jednak owa samiczka musi być odpowiednio karmiona przez cały tydzień, aby odpowiednio powitać powracającego samca z lotu.
To powitanie im bardziej jest spontaniczne tym większy ma wpływ na jeszcze szybszy powrót z następnego lotu. Jak motywować wdowce to pytanie zadaje wielu hodowców, ale większość nie otrzymuje w ogóle odpowiedzi, ponieważ wielu czołowych hodowców z Oddziału boi się konkurencji, tak wynika z listów i e-maili do mnie.
Każdy hodowca, którego zagadnienie motywacji interesuje znajdzie więcej jak pełną informację, bo również wiele przykładów i trików w broszurce Metody wdowieństwa.
Trening w ostatnim tygodniu przed pierwszym lotem konkursowym musi być połączony z właściwą metodą karmienia i motywacją. Wdowce, które właściwie pojęły szkolenie podczas pierwszych treningów mogą w połączeniu odpowiedniego karmienia odrobinę przybrać na wadze niż wdowce, które jeszcze mają po młodym w gnieździe. Do odpowiedniej motywacji należy jeszcze zaliczyć właściwy związek - pomost między hodowcą a gołębiami. Ten pomost osiągniemy przez karmienie w celi gniazdowej każdego wdowca oraz przez bezpośredni kontakt hodowca - gołąb. Oprócz tego przez karmienie w celi gniazdowej widzimy na bieżąco ile i jakiego ziarna najwięcej pobierają lotniki podczas tygodnia. To ma ogromne znaczenie we właściwej formie karmienia. Przez skąpe i ubogą mieszankę w pierwszych dniach tygodnia oraz przez syte i bogatą w tłuszcz mieszankę. Dwa posiłki przed wkładaniem wdowców na lot, karmimy nasze samice. Przez takie karmienie partnerek naszych wdowców przez cały sezon lotowy, wyrabiamy odpowiedni ogień powitania u samic. Gdy samice będą syte będą automatycznie leniwe i będą się łączyć między sobą w pary, a to prowadzi do osowiałego powitania wdowca.
Nie należy zapomnieć przed startem o najważniejszym faktorze jakim jest zdrowie lotników i to samo dotyczy całego sezonu lotowego. Bez super oznak zdrowia i witalności lotników nie ma mowy o silnym starcie do nowego sezonu lotowego 2002.

................................................................................................................................
Polecamy produkty firmy Dolfos s.c.:


Powrt




REJESTRACJA




| Zasady współpracy | Reklama | Regulamin | Kontakt |

Wszelkie prawa dotyczące kopiowania i rozprowadzania materiałów zawartych w serwisie DOBRYLOT.pl bez zgody właściciela ZABRONIONE
COPYRIGHT 2004-2012 © DobryLot.pl
Projekt i wykonanie: www.4PROJEKT.pl