LOGIN: HASLO:








Stanisław Górski - produkty i usługi dla branży gołębiarskiej


Regulamin
Regulamin lotowo - zegarowy » Rozdział 3 – Kabiny transportowe, transport gołębi, miejsce wypuszczenia, konwojenci


1. Transport gołębi odbywa się specjalnymi kabinami.
2. Rozmiary klatek winne być tak konstruowane, aby każdy gołąb miał możliwy dostęp do rynienki na wodę i karmidła oraz swobodny i bezpieczny wylot w czasie wypuszczenia gołębi.
3. Wysokość klatki w kabinach nie może być mniejsza niż 24 cm.
4. Dna klatek muszą być szczelne, przed lotem wyścielone papierem falistym lub na rusztach, po każdym locie czyszczone i dezynfekowane.
5. Kabiny muszą być wyposażone w rynienki do pojenia gołębi oraz pojemniki na karmę.
6. Klatki transportowe po załadowaniu gołębi muszą być zabezpieczone w ten sposób, aby wyjście gołębia, względnie jego wyciągnięcie z klatki było niemożliwe bez naruszenia zabezpieczenia.
7. Mechanizm do otwierania kabiny na czas trwania transportu musi być zabezpieczony.
8. Powierzchnia podłogi przypadającej na jednego gołębia obowiązuje przy lotach do 400 km - 300 cm2 a przy lotach powyżej 400 kilometrów - 340 cm2.
Za przestrzeganie wyżej opisanych zasad odpowiedzialny jest organizator lotu.
W przypadku stwierdzenia rażących przekroczeń dopuszczalnego limitu gołębi w klatkach transportowych jednostka nadrzędna związku ma obowiązek skierowania do właściwej Komisji Dyscyplinarnej pozew oskarżenia – przeciwko Prezesowi i Wiceprezesowi do spraw Lotowych jednostki organizującej lot.
9. Kabina musi wyglądać estetycznie, winna być zaopatrzona w napis :
„PZHGP – nazwa oddziału”. Dopuszcza się stosowanie reklam na kabinach na ogólnie przyjętych zasadach.
10. Zarządy organizujące transport gołębi środkami własnymi winne :
a. na bieżąco utrzymywać środek transportowy w stanie umożliwiającym jego bezpieczne poruszanie się po drogach publicznych,
b. ubezpieczyć środek lokomocji, ładunek i kierowcę,
c. zapewnić regularny i punktualny transport gołębi.
11. Zarządy organizujące transport gołębi zobowiązuje się do każdorazowego ubezpieczania konwojentów oraz ewentualnych osób delegowanych przez organizatora lotu.
12. Zarządy Oddziałów posiadające kabiny nakładane winny :
a. dokonywać na bieżąco kontroli urządzeń do podnoszenia kabin, tj. dźwigów, lin do podnoszenia kabin, uchwytów kabin i utrzymywać je w stanie gwarantującym bezpieczne podnoszenie i załadunek kabin,
b. dokonywanie zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami odbioru urządzeń dźwigowych przez Urzędy Dozoru Technicznego, które wydają atesty na te urządzenia.
13. Do obowiązków konwojenta należy :
a. karmienie i pojenie gołębi w kabinach zgodnie z wytycznymi Zarządu organizującego lot,
b. wypuszczenie gołębi w miejscu wskazanym przez organizatora lotu względnie w miejscu umożliwiającym prawidłowy odlot gołębi, tj. o odpowiedniej odległości od zabudowań, drzew, przewodów elektrycznych i telefonicznych, rowów z wodą, anten telewizyjnych
i radiowych,
c. stosować się do wytycznych otrzymanych od Zarządów organizujących lot,
d. w przypadku lotu rejonowego, okręgowego lub ogólnopolskiego współdziałanie
z delegatem tej jednostki i podporządkowanie się jego decyzjom,
e. oczyszczenie i doprowadzenie do pierwotnego stanu miejsca, z którego wypuszczono gołębie,
f. uzyskanie potwierdzenia odlotu gołębi.
14. Zarządy organizujące poszczególne loty mają obowiązek uzgodnić miejsce i termin wypuszczenie gołębi oraz koszty z tym związane z miejscowymi strukturami PZHGP.
Zarządy Oddziałów lub Okręgów PZHGP, z terenu których odbywają się odlot gołębi zobowiązane są do delegowania swojego przedstawiciela w celu potwierdzenia tego faktu. Koszty dojazdu przedstawiciela na miejsce wypuszczenia pokrywa jednostka organizująca dany lot.
15. Druki potwierdzenia odlotu gołębi (wg wzoru wydanego przez Zarząd Główny PZHGP) muszą być podpisane i opieczętowane (nie kserowane podpisy i pieczątki) przez Zarząd Okręgu. W przypadku braku oryginalnych podpisów i pieczątek oraz pieczątki organizatora lotu delegat jest zobowiązany odmówić potwierdzenia odlotu i o zaistniałym fakcie poinformować jednostkę nadrzędną.
16. Delegat potwierdzający odlot gołębi obowiązkowo wpisuje nazwę miejscowości i godzinę wypuszczenia , datę , swój nr telefonu kontaktowego, składa czytelny podpis i potwierdza to pieczątką delegującej go jednostki. Jednostka organizacyjna z terenu której odbywają się w tym samym dniu loty z różnych miejscowości może wystawić imienne upoważnienie do potwierdzenia odlotu ( z pieczątką okrągłą Oddziału), które jako załącznik do potwierdzenia będzie tożsame z pieczątką Oddziału na arkuszu. Przy locie okręgowym delegowany przedstawiciel okręgu posiadający odpowiednią pieczątkę jest uprawniony do potwierdzenia odlotu wszystkim oddziałom lub rejonom startującym z jednej miejscowości.
17. Potwierdzenie odlotu gołębi z lotów zagranicznych musi być podpisane przez osoby upoważnione przez organizacje hodowców gołębi pocztowych zrzeszoną w FCI. Wymagane jest podanie czytelnego nazwiska, imienia i telefonu osoby potwierdzającej oraz pieczątki związkowej.
18. W przypadku losowym potwierdzenia dokonać może inna instytucja (policja, poczta, PKP, PKS, Urząd Państwowy, itp.), jednakże na tą okoliczność musi być sporządzony protokół.
19. Potwierdzenie odlotu gołębi jest dokumentem, który decyduje o tym, czy lot wynikający ze zgłoszonego przed sezonem planu lotów może być zaliczony do współzawodnictwa. Podstawą ważności potwierdzenia jest prawidłowe wypełnienie obydwu stron druku. Kserokopie potwierdzenia lotu należy przed następnym lotem dostarczyć do Okręgu.







REJESTRACJA




| Zasady współpracy | Reklama | Regulamin | Kontakt |

Wszelkie prawa dotyczące kopiowania i rozprowadzania materiałów zawartych w serwisie DOBRYLOT.pl bez zgody właściciela ZABRONIONE
COPYRIGHT 2004-2012 © DobryLot.pl
Projekt i wykonanie: www.4PROJEKT.pl